خواص مغزها برای حفظ سلامت بدن انسان

مصرف کردن مغزها و دانه‌ها به عنوان میان وعده جایگزین فوق‌العاده‌ای برای تنقلات مضر بوده و سلامتی را ارتقا می‌دهد.

 

بادام

 

بادام برای تقویت سیستم استخوانی بدن ایده آل است. میزان بالای کلسیم موجود در این مواد غذایی برای افرادی که نیازمند مصرف مکمل کلسیم هستند مفید است. علاوه بر این بادام مانع از بروز مشکلاتی مانند یبوست و دیورتیکول می‌شود. این ماده غذایی همچنین منبع پروتئین و اسیدهای چرب است که ترکیبات مؤثر برای حفاظت از دستگاه قلبی عروقی هستند. بادام به دلیل دارا بودن اثرات آنتی اکسیدانی از بروز بیماری‌های دژنراتیو پیشگیری به عمل می‌آورد. بادام با وجود دارا بودن چربی و کالری زیاد در صورت مصرف متعادل باعث چاقی نمی‌شود.

 

گردو

 

گردو بیش از گوشت، پروتئین به بدن می‌رساند با این تفاوت که چربی مضر ندارد. میزان بالای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ موجود در گردو برای افرادی که از آرتریت و مشکلات پوستی رنج می‌برند مفید است. این ماده غذایی همچنین در پیشگیری از بروز سرطان نقش مهمی دارد. علاوه بر این برای مغز، دستگاه عصبی و قلب مفید است. اگر استرس دارید به گردو اعتماد کنید چون به احساس آرامش و خواب خوب و احیاکننده کمک می‌کند. گردو نیز همانند بادام باعث چاقی نمی‌شود.

 

پسته

 

پسته حاوی میزان زیادی ویتامین است که در این زمینه یک سر و گردن از دیگر میوه‌های خشک بالاتر قرار دارد. پسته انرژی، پروتئین و روغن‌های گیاهی باکیفیتی تولید می‌کند. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مفیدی همانند مس، منگنز، پتاسیم، فیبر، فسفر و منیزیم است. پسته همچنین از ابتلا به سرطان و دیابت پیشگیری کرده و در کاهش وزن، کاهش کلسترول و بهبود سلامت دستگاه قلب و عروق نقش دارد؛ البته به شرطی که مثل هر ماده غذایی دیگر در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

 

میوه بلوط

 

میوه بلوط حاوی فیبر، پروتئین و کربوهیدرات‌هاست. این میوه در انواع رژیم‌ها استفاده می‌شود و نه تنها خواص و ارزش غذایی خوبی دارد بلکه سیرکننده است. میوه بلوط نیز همانند پسته منبع خوب مواد معدنی است که خواص احیاکنندگی و ضدالتهابی قوی دارد. این میوه برای بهبود مشکلات معدی و روده‌ای مانند ورم معده، زخم معده و اسهال مؤثر عمل می‌کند. میوه بلوط عملکرد مغزی و جسمی را نیز بهبود می‌بخشد.

 

فندق

 

فندق منبع ویتامین‌های A ،B، C، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و فلاوونوئیدها است. این میوه خشک خوشمزه به گردش خون و بهبود سلامت مغز کمک می‌کند. فندق حاوی چربی‌های سالم است که به کنترل چربی بد و افزایش چربی خوب کمک می‌کنند. این ماده غذایی همچنین دارای پروتئین‌های گیاهی است که به نوبه خود انرژی بدن را تأمین کرده و برای سلامت مغز مفید هستند. فندق همچنین برای احیای وضعیت استخوان‌ها، سلول‌های عضلانی و دیگر ارگان‌های آسیب دیده مؤثر است. توصیه می‌کنیم در مصرف فندق زیاده‌روی نکنید چون باعث چاقی می‌شود.

 

دانه کاج

 

دانه‌های کاج حاوی ویتامین E و زینک (روی) هستند که برای مراقبت از سلامت دستگاه قلب و عروق لازمند. این دانه‌های خوشمزه تأمین کننده میزان چشمگیری فیبر هستند که عملکرد روده‌ها را بهبود می‌دهند. اگر می‌خواهید بچه‌دار شوید بدانید که دانه کاج بخصوص در آقایان باعث بهبود قدرت باروری می‌شود چون سرشار از زینک (روی) است. این دانه‌های ریز تقویت کننده طبیعی دستگاه ایمنی بدن محسوب می‌شوند.

 

منبع: ana.ir

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش