گرانولا چیست و آیا برای سلامتی مفید است؟

گرانولا یکی از میان وعده‌های محبوب ورزشکاران و سالم‌خوران است که می‌توانید آن را در سوپرمارکت‌ها با برچسب “طبیعی” یا “خالص” بیابید.

 

آیا گرانولا برای سلامتی مفید است؟ گرانولا انواع مختلفی دارد و بسته به اینکه چقدر در آن از مغز آجیل استفاده شده است، میزان مفید بودن آن نیز متفاوت است. پیش از استفاده از این میان وعده بهتر است اطلاعاتی داشته باشید.

 

گرانولا از چه درست شده است؟

 

هیچ فرمول استاندارد و مشخصی در درست کردن گرانولا وجود ندارد، بنابراین میزان سالم بودن آن به موادی که در آن استفاده شده است، بستگی دارد. معمولا در گرانولا از جو دو سر، آجیل یا دانه‌ها و میوه‌های خشک استفاده می‌شود.

 

چه چیزی را در گرانولا باید بررسی کرد؟

 

به لیست مواد تشکیل‌دهنده این محصول نگاه بیندازید. به میزان قند و شیرین‌کننده‌های موجود در گرانولا دقت کنید. قند افزوده‌شده می‌تواند تحت نام‌هایی چون دکستروز بدون آب، سیروپ ذرت جامد، دکستروز، فراکتوز، سیروپ ذرت فراکتوز بالا  (HFCS)، عسل، لاکتوز، سیروپ مالت، مالتوز، شربت افرا، ملاس، نکتار، نیشکر و … ذکر شود.

از مصرف مواد مصنوعی یا محصولاتی که محتویات آن را نمی‌شناسید بپرهیزید. باید لیست مواد تشکیل‌دهنده که روی بسته‌بندی مطالعه می‌کنید، طوری باشد که بتوانید در آشپزخانه تهیه کنید.

گرانولایی انتخاب کنید که روغن ترانس نداشته باشد و چربی اشباع شده آن کم باشد. چربی اشباع شده گرانولا که می‌تواند به دلیل روغن نارگیل یا روغن‌های دیگر موجود در گرانولا باشد، می‌تواند سطح کلسترول LDL بد را بالا ببرد و به بیماری قلبی منجر شود.

 

 

چه مقدار گرانولا مصرف کنیم؟

 

اندازه گرانولا بسته به تولیدکننده‌های مختلف، متفاوت است اما معمولا ۱/۳ فنجان می‌باشد، حدود ۱/۳ اندازه توپ تنیس.

اینکه چه میزان گرانولا برای شما کافی است، بسته به نیاز انرژی شما دارد که بسته به جنس، سطح فعالیت و سن متفاوت است. بدن بهترین معیار کالری است، بنابراین بهترین اندازه مصرف گرانولا، اندازه‌ای است که شما را سیر کند.

 

بهترین روش مصرف گرانولا چگونه است؟

 

اگر گرانولا را همراه با شیر یا ماست و افزودن موز و خانواده توت‌ها و یک مشت آجیل مصرف کنید، ارزش غذایی آن بالاتر می‌رود.

برای داشتن یک میان وعده سالم، ۱/۳ فنجان یا کمتر از گرانولا را همراه با شیر بادام و یا خانواده توت‌ها یا ماست یونانی یا تخم مرغ استفاده کنید.

 

منبع: کاویاب

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش