خواص بادام و ارزش تغذیه آن برای سلامت بدن

خاصیت دارویی بادام و ارزش تغذیه آن برای سلامت بدن

همه ما شنیده ایم، که بادام دارای خواص زیبایی و مزایای تغذیه ای خوبی است اما، چه چیزی می تواند پوست را زیباتر کند؟ تعداد بسیار کمی از مردم از مزایای پوستی بادام خبر دارند درحالیکه بادام را در کشورهای آسیایی به عنوان تقویت کننده پوست و مو می شناسند و از سالیان دور و دراز مصرف آن برای زیبایی پوست و مو توصیه می شده است اما این تنها بخش مهم خواص بادام و روغن آن نیست که این میوه برای سلامتی کلی نیز کاربرد دارد چنانچه در ادامه این بخش از سلامت نمناک می خوانید می توان با مصرف بادام بدن را در برابر بیماری هایی همچون سرطان و دیابت مقاوم ساخت.

 

در مورد فواید آجیل‌ها بیشتر بدانید (برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

 

1. کلسترول را پایین می آورد:

 

بادام، منبع خوبی از چربی های غیر اشباع و مفید است که در کاهش کلسترول LDL (بد) کمک می کند.خوردن بادام، در بخشی از رژیم منظم ما می تواند به افزایش کلسترول HDL، یا کلسترول خوب کمک کند.بر اساس تحقیق انجام شده توسط دیوید جنکینز، افرادی که تعداد اندکی بادام را هر روز مصرف کردند، سطح کلسترول بد آنها ، به 4/4% کاهش یافت، و کسانی که هر روز هر دو خوراکی را خوردند، کلسترول بد آنها ،به 9.4%کاهش یافت.
 

2.جلوگیری از سرطان :

 

فیبر موجود در بادام، به سم زدایی بدن کمک می کند به غذا کمک میکند، تا در سیستم گوارشی بهتر حرکت کند این فرآیند، سیستم گوارش را پاکسازی می کند.مؤسسه سرطان ملی، طبق یک مطالعه نشان داد؟ که رژیم های با فیبر بالا باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ می شوند. بادام نیز، ذخایر عالی از ویتامین، فیتوکمیکال و فلاونوئیدها است ،که پیشرفت سلولهای سرطانی سینه را کنترل می کنند.

 

3. حفاظت در برابر دیابت:


 

بادام ،دارای شاخص کلیسمی قوی (GI) است. مطالعات نشان می دهد که بادام از افزایش ناگهانی قند خون ،بعد از خوردن غذا جلوگیری می کند بنابراین، به تثبیت سطح قند خون نیز کمک می کند و از دیابتی ها حمایت می کند.
 

4.انرژی خود را تقویت کنید:

 

بادام،غنی از منگنز، ریبوفلاوین و مس است، که همگی در تولید انرژی موثر هستند اگر همیشه در حال حرکت و جنب و جوش هستید، سعی کنید ، تعدادی بادام با خود داشته باشید.
 

5. جلوگیری از نقص های زایمانی:

 

بادام، حاوی اسید فولیک است، که در مقابل نقص ها و عیوب زایمانی کمک می کنند فولیک اسید ،نقش مهمی در رشد سلول های سالم و تنظیم کننده بافتی دارد، بنابراین برای رشد جنین سالم، بسیار مهم است.
 

6.قدرت مغز خود را بالا ببرید :

 

کمی مطالعه علمی درباره مزایای بادام نشان می دهد ،که آنها حاوی ریبوفلاوین و ال-کارنیتین هستند، مواد مغذی ای که به رشد سلول های مغز کمک می کنند. همچنین بادام، حاوی فنیل آلانین است، که به فرایندهای شیمیایی مغز کمک می کند.
 

7. درمان کم خونی :

 

کم خونی در صورتی ایجاد می شود؟ که گلبول های قرمز مقدار کمتری اکسیژن را حمل کنند بادام حاوی مس، آهن و ویتامین ها است، که به عنوان کاتالیزور تولید سدیم هموگلوبین کار می کند.بنابراین، بادام می تواند یک اقدام پیشگیرانه برای کم خونی باشد.
 

8-تقویت استخوان ها و دندان ها:

 

بادام، منبع خوبی از مواد مغذی ای مانند کلسیم و فسفر است ،که باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان ها و دندان ها می شود.
 

9. کنترل وزن:

 

چربی موجود در بادام، باعث افزایش نمی شود برعکس، به کاهش وزن کمک می کند، زیرا فیبر سالم و پروتئین بالا کمک می کند، تا انسان احساس سیری کند. با این حال، احساس سیری از خوردن کره بادام، همراه با مشخصات تغذیه ای آن، باعث شده مردم بعد از خوردنش، کمتر غذاهای ناسالم مصرف کنند.
 

10. پروتئین سالم قلب:

 

کسانی که به دنبال حجیم کردن عضلاتشان هستند، می توانند کره بادام را به عنوان یک منبع سالم پروتئینی انتخاب کنند چربی اشباع نشده در کره بادام، باعث کاهش کلسترول می شود و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش